mardi 26 avril 2011

Luks



Zamani butun bedenimle bir baska turlu harcadim. Insanin neler yapabilecegini, hem de her seyi yapabilecegini kesfettim. Yuce ya da biktirici istekler, onursuzluk, kendimde olmadikca baskalarinda sacma buldugum inanclar ve davranislar. Haberi olmadan, o beni dunyaya daha cok bagladi. Bana "benimle ilgili bir kitap yazmayacaksin" demisti. Ama ne onunla ilgili, hatta ne de kendimle ilgili bir kitap yazdim. Ben sadece onun yasaminin bana verdigi seyleri, kuskusuz okumayacagi, ona yonelik olmayan sozcuklere doktum. Bir tur, bagis yapana geri verilen bagis gibi. Cocukken benim icin luks, kurk mantolar, uzun giysiler ve deniz kiyisinda villalardi. Daha sonra, bunun bir aydin yasami surdurmek oldugunu sandim. Simdi bana oyle geliyor ki luks, ayni zamanda, bir erkege ya da bir kadina olan tutkuyu yasayabilmektir. 


Annie Ernaux

Yalin Tutku 
(Passion Simple) 





Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire