dimanche 24 avril 2011

Cok daha kuvvetli baglarla

Maria Puder'i ne kadar sevdigimi ve ona nasil delice bagli oldugumu, sabaha kadar yuksek tas duvarlarin etrafinda dolastigim ve hep onu dusundugum bu gecede tam manasiyla anladim. Bircoklarindan disari sonuk ve sari bir isik vuran pencerelere bakiyor, onun bunlardan hangisinde oldugunu tahmin etmeye calisiyor; yaninda bulunmak, ona hizmet etmek, ellerimle alninin terlerini silmek icin mukavement edilmez bir arzu duyuyordum. Bu aksam anladim ki, bir insan diger bir insana bazen hayata baglandigindan cok daha kuvvetli baglarla sarilabirlimis. Gene bu aksam anladim ki, onu kaybettikten sonra, ben dunyada ancak kof bir ceviz tanesi gibi yuvarlanip suruklenebirlirim. 

Sabahattin Ali
Kurk Mantolu Madonna

1 commentaire:

  1. Commentaires
    Onun bircok hislerinin, dusuncelerinin benimkilere ne kadar benzedigini gordukce aramizdaki yakinligi daha kuvvetle hissederek seviniyor, fakat onun bir noktada benden ayrildigini, hakikatleri kendi kendisinden saklamayi, ne pahasina olursa olsun kendisini aldatmayi istemedigini anladigim icin korkuyordum.
    Cunku muphem bir his bana, kim olursa olsun bir insani tamamen gordukten ve gorduklerini kendinden saklamadiktan sonra, ona hicbir zaman busubutun yakinlasamayacagini fisildiyordu.
    Halbuki ben bu kadar hakikat sever olmak istemiyordum. Hicbir hakikatin beni ondan uzaklastirmasina tahammul edemeyecigimi anliyordum.
    Commentaire n°1 posté par nazli le 22/03/2011 à 11h21

    bir insani tamamen gordukten ve gorduklerini kendinden saklamadiktan sonra, ona hicbir zaman busubutun yakinlasamayacagini fisildiyordu.

    cok ilginc ve derin. ne demek istiyor diye dusunuyorum

    RépondreSupprimer