mercredi 20 novembre 2013

Nerede olduǧumu soranlara, beni görmek iҫin olduǧum yere gelmek isteyenlere hiҫbir yön tarifi veremiyorum (Haritasız Kentler 5)

Bu ṣehrin haritası yok. Ӧnceleri kimsenin bilmediǧi, zamanla turizmin keṣfettiǧi beldelerin, köylerin hatta mezraların bile haritası varken bu ṣehrin haritası hala yok. Böyle bir ṣehrin kah iҫinde kah dıṣında yaṣıyorum. Nerede olduǧumu soranlara, beni görmek iҫin olduǧum yere gelmek isteyenlere hiҫbir yön tarifi veremiyorum ҫünkü bu ṣehirde ne yol var ne kaldırım ne sokak. Sadece merdivenlerle bir yerden bir yere gidiliyor. Yön duygusu hissedilemez oluyor otogarda otobüsten indiǧiniz an. Yürümeye baṣlar baṣlamaz gördükleriniz hem ҫok tanıdık hem ҫok farklı geliyor. İҫi insan dolu otobüsler varıyor ṣehre, iҫi insan dolu otobüsler ayrılıyor ṣehirden fakat otogarda hiҫkimseye rastlamıyorsunuz. Bir süre yürüdükten sonra kediler sizi karṣılıyor. Her biri kendi hayatını yaṣıyor.


Binnaz Bulut
Haritasız Kentler


Lisbon 2011 - photo by me 



Lisbon 2011 - photo by me

///





///

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire