jeudi 17 octobre 2013

Insan soyunun duygularını anlatan, psikolojik derinliklerine inebilen tek bir birikim vardır : O da edebiyat.




İnsanların duygularını, ҫeṣitli durumlarda neler hissettiklerini öǧrenmek istiyordum. Birini sevince ne olur veya kızınca nasıl bir duyguya kapılırlar, bunları bilmem gerekiyordu. Çünkü Istanbul’dan uzaklaṣmıṣ olsam bile yine de insanlarla birarada yaṣıyordum. Duyguları anlamadan yaṣamam olanaksızdı. Bu eǧitimi ancak edebiyat saǧlayabiliyordu.

Baṣlangıҫta psikolojiden, felsefeden, bilimden medet ummuṣ ama onlarda aradıǧımı bulamamıṣtım. Sinema da ҫok  yüzeysel geliyor, bana ihtiyacım olan eǧitimi saǧlayamıyordu. Bunun üzerine  anladımki insan soyunun duygularını anlatan, psikolojik derinliklerine inebilen tek bir birikim vardır : O da edebiyat. O andan itibaren eskiden beri evde bulunan binlerce kitaba ek olarak yüzlerce kitap aldım.

Zülfü Livaneli
Kardeṣimin Hikayesi


 Rezzak & Lucky 
september 2013 
Menevis sokak / Ankara
(photo by me)

//


//



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire